• Samarbejde
  • Om os
  • Kontakt
logo
  • Om døvblindhed
    • Funktionsnedsættelsen døvblindhed
    • Nordisk definition
    • Årsager til døvblindhed
      • Diagnoser
    • Konsekvenser
    • Faglige tilgange og metoder
    • Hjælpemidler og kompenserende tiltag
    • Data
  • Vidensbank
    • Litteratur
    • Webinar
    • Videoklip
  • Døvblindetilbud
    • Specialrådgivningen for Døvblinde
    • CFD
    • Botilbud
    • Skole- og dagtilbud
  • Kompetenceudvikling
    • Arbejdspladskurser
    • Basisuddannelse og National Grunduddannelse (NGU)
    • Forældre- og pårørendekurser
    • Konferencer og temadage
    • Nordisk uddannelse
    • Tegn til tale
    • Visuel Kommunikation
  • Blog
  • Links
  • Search
  • Samarbejde
  • Om os
  • Kontakt
  • Vis alle
  • Pædagogisk teknologi
  • Livskvalitet
  • Oplæring
  • Tegnsprog
  • Uddannelse
  • Kommunikation
  • Vidensdeling
  • Døvblindhed
  • Usher
  • Identitet
  • partnerkompetence
  • pårørendeperspektiv
  • Nyheder
  • sprog

19. maj 2022

Online forelæsninger om døvblindhed


af Lasse Winther Wehner

3. maj 2022

Inspiration fra ALF-kursus 28. og 29. marts 2022 – af Emilie Bang Struntze, Rasmus Hougaard Pedersen og Nanna Alstrup

om sprogudvikling og hørelse.


af Henriette Olesen

27. april 2022

Landskonferencen om døvblindhed


af Lasse Winther Wehner

21. marts 2022

Nyt hæfte om sanseintegration


af Lasse Winther Wehner

21. marts 2022

Landskonference om døvblindhed 2022


af Lasse Winther Wehner

21. marts 2022

Specialrådgivningen yder nu rådgivning til alle børn og unge med Stickler syndrom


af Lasse Winther Wehner

20. december 2021

“Now we know that there are no deaf children in Denmark.” Andet blogindlæg ud af to om det nordiske tegnsprogsnetværks webinar ’Från ord til handling’. Af Rasmus Hougaard Pedersen

Om tilgangen til tegnsprog for børn, der ikke kan profitere af et CI og verbal tale.


af Henriette Olesen

6. december 2021

Når vidtrækkende løfter og konventioner bare ikke er nok. – Et indlæg fra Rasmus Hougaard Pedersen

Om børns tilgang til tegnsprog, som hovedsprog. Når tegnsprogsmiljøer snævres ind og børn fratages et kommunikativt miljø.


af Henriette Olesen

  • 1
  • 2
  • 3
  • …
  • 9

Privacy Preference Center

Privacy Preferences